Geoliner 650 XD har nya programmet Pro42 och är utrustad med en elektriskt höj-och-sänkbar kamerabalk och ett stativ för datorterminalen. Fördelen med hissbalken är bland annat att pelaren kan stå cirka 40 cm närmare lyften, därigenom behövs inte lika lång lokal för installationen.
Med Geoliner 650 XD mäter man snabbt upp camber och toe-vinklarna på bilen i grundrutinen och jämför mot bilens specifikationer, sedan gör man eventuella justeringar. Tack vare att standardmätvärdena kan fås utan att lyfta upp bilen (man rullar bilen istället), sparar man mycket tid.
3D-baserade hjulinställningsmaskiner passar extra bra i verkstäder som gör många mätningar per dag, där tidsvinsten kan ge möjlighet att göra fler bilar och därmed öka intäkterna.En annan styrka med 3D-hjulinställning är att det inte sitter några känsliga elektroniska mäthuvuden på hjulen, tack vare detta riskerar man inte heller skador på sådana, som ofta var kostsamma att reparera.
XD-måltavlorna är betydligt mindre jämfört med den tidigare modellen och kamerabalken har nya kameror med högre upplösning, de mindre måltavlorna är smidigare att hantera och man kan även mäta på bredare fordon.
- All mätteknik sitter skyddad i kamerabalken framför bilen
- Hofmann 3D-hjulinställningsmaskiner behöver normalt ingen underhållskalibrering
- Kamerabalken kan höjas och sänkas med motordrift, för att kunna mäta bilen både i golvnivå, helt upphissad och alla höjder därimellan
- Omfattande bildatabas med mer än 25000 bilmodeller
Geoliner 650 är utrustad med ett smidigt kabinett på hjul med slutet förvaringsutrymme, hylla för skrivare och fästen till hjulhållare/måltavlor.
Levereras paketutrustad med:
- Preminum-vridplattor för framaxeln
- A4 färgskrivare, rattlås, bromspedallås
- 4 st AC100 hjulhållare 11-22", av standardmodell (kan utökas till 26" max. fälgstorlek med tillbehörssats)
Tänk på att en körbanelyft med urtag för vridplattor & inbyggda glidplattor (alternativt en rampsats, se produkten OMA Total Wheel Alignment) krävs för att en 3D-hjulinställning skall utnyttjas till sin fulla potential, eftersom man måste kunna rulla av bilen från vridplattorna utan att höjdskillnader uppstår.